יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

הודעה לעיתונות


                                                                                                                               
ביום שני (14.10) התקיימה אסיפת הדיירים של בניינים 10 ו-14. שני הבניינים אישרו את תקנון מנהלת הארזים ובחרו את נציגיהם למנהלת. בהמשך נעלה את סיכום הישיבה וכמובן את שמות נציגי המנהלת. בינתיים אתמול (15.10) הוציאה עיריית ירושלים הודעה לעיתונות על אישור הפרויקט שלנו ופרויקט נוסף בקרית יובל. למטה תוכלו לראות את ההודעה לעיתונות. וכאן התייחסות של ראש העיר לפרוייקט שלנו בדף הפייסבוק שלו: https://www.facebook.com/nir.barkat










                                                                                                                               15  אוקטובר 2013
סימוכין:2013-0225-2394

המודל הירושלמי לפרויקט "פינוי-בינוי": "התושבים הופכים ליזמים"

שני מתחמים חדשים ברחובות טהון והארזים יקודמו על-ידי
עיריית ירושלים ויוכרזו על ידי הממשלה כמתחמי "פינוי בינוי"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
הוועדה הבינמשרדית להתחדשות עירונית, תמליץ לממשלה להכריז על שני מתחמים חדשים בירושלים כמתחמי התחדשות עירונית. משמעות ההכרזה הינה קבלת תקציב לתכנון מפורט והטבות מס לתושבים וליזם בשלב הביצוע. התכניות יקודמו על ידי עיריית ירושלים, באמצעות  הרשות לפיתוח ירושלים.

המתחמים הם:
טהון - מתחם המשתרע על שטח של 37 דונם, השדרה העירונית המרכזית של קריית היובל ודרום מערב העיר. בשטח התכנית קיימות 173 יחידות דיור ומתוכננות במקומן 600 יחידות דיור תוך הרחבת הכביש הקיים, חיזוק המסחר לאורך הציר, פיתוח גינות ציבוריות והקמת מבני ציבור.

הארזים -  מתחם המשתרע על שטח של 18 דונם ברחוב הארזים בשכונת בית הכרם. בשטח קיימות 154 דירות בארבעה בניינים. מתוכננות כ-400 יחידות דיור באופן שיאפשר "בינוי-פינוי".

ברחוב הארזים מיושם לראשונה מודל חדשני בו יזמי התכנית הם התושבים. בשנה האחרונה ליווה המיזם להתחדשות עירונית הפועל ברשות לפיתוח ירושלים את התארגנות תושבי המתחם הכולל ארבעה מבנים ובהם סה"כ 154 דירות קיימות. תחילה בחנו התושבים פרויקט של תמ"א 38, לאחר שמצאו כי פרויקט זה אינו ישים, נבחנה חלופה של פרויקט "פינוי-בינוי".

בקשת נציגות הדיירים של רחוב הארזים הייתה שעיריית ירושלים, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, תקדם את התכנון המפורט עבור הדיירים וכי מכרז לקבלן מבצע ייערך רק לאחר השלמת תהליך התכנון. מתכונת זו מגבירה את הוודאות כי הפרויקט ייצא לפועל בסופו של דבר ומקטינה את משקל הדיירים הסרבנים.

.../2

-2-

ההתחדשות העירונית הינה תהליך כולל (פיזי וחברתי) ליצירת סביבת מגורים איכותית, נעימה, חווייתית וקהילתית. התהליך כולל הגדלת היצע יחידות הדיור וחידוש המלאי הקיים, שדרוג השירותים החברתיים הניתנים בשכונה ושיפור משמעותי של המרחב הציבורי. בנוסף, התוכנית מנצלת בצורה יעילה קרקעות  לשם הגדלת מספר יחידות הדיור, העלאת איכות המגורים, שיפור איכות החיים ורמת הרווחה בשכונה ועוד.

בשנים האחרונות אושרו מספר תכניות "פינוי בינוי" לצעירים כמו "מתחם המקשר" (בו מתוכננות לקום 262 יח"ד) ו"מתחם הציונות" (בו מתוכננות לקום 266 יח"ד). כמו כן, יצאה העירייה (בשנה שעברה) במכרז לתכנון פרויקט "פינוי בינוי" במתחם אולסוונגר בקרית יובל, שכולל 320 יחידות דיור בחמישה שיכונים וקרקע בשטח 25 דונם (בבעלות מינהל מקרקעי ישראל), שתצורף לתכנית, דבר שיביא לכ- 1,000 יחידות דיור בתכנית החדשה.
בנוסף, מסייעת העירייה לתושבים באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים לקבל ייעוץ בתחום האדריכלי, חברתי ובתחום השמאות באמצעות צוות מומחים, במטרה לבחון הצעות של יזמים לביצוע פרויקטים של "פינוי-בינוי".

קובי כחלון,  סגן ראש-העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה מציין כי "המפתח להצלחה של פרויקטים ב"פינוי-בינוי" הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל ומשרד השיכון משתף איתנו פעולה בעניין הזה. אני מזמין תושבים נוספים לפנות אלינו".

מצ"ב הדמיה לפרויקט הארזים – יש לתת קרדיט ל"קרלוס פרוס" אדריכלים ולמינהלת הארזים.

לפרטים נוספים:
עמית פוני-קרוניש - מנהל המיזם להתחדשות עירונית, הרשות לפיתוח ירושלים – 054-.
אריאלה סמילנסקי דרעי, דוברת מינהל הנדסה – 02-


-----
עד כאן ההודעה לעיתונות, בלי קשר לפעילות של העירייה פנינו גם אנחנו לעיתונות. בפוסט הקודם תמצאו את ראיון הרדיו של דניאל שוקרון. בימים הקרובים צפויות כתבות נוספות להתפרסם. תעקבו ונעדכן מתי ואיפה. 
תזכורת חשובה: מחר (חמישי 17.10) תערך אסיפת הדיירים של בניין 12. ב-8 בערב בבית הכנסת ברחוב התומר, עשו כל מאמץ כדי להגיע. ביום ראשון תערך האסיפה של בניין 8. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה