יום שבת, 11 במאי 2013


ישיבת מנהלת הארזים 8.5.2013
נוכחים: דני שוקרון, מאיר טפירו, דודו טיוויטו, יוסי תורג'מן, מימי שחם, עדו רעם, חייים רומנוב, אריה וולפא, איתמר אלבז, ינון ולר, אביגיל ון קרפלד .



(תמונה מתוך ישיבת המנהלת האחרונה)
1. פגישה אצל מהנדס העיר: דני עדכן על פגישה שכינס שלשום (6.5) מהנדס עיריית ירושלים, שלמה אשכול, במשרדו בנוגע לפרויקט רחוב הארזים. בפגישה נכחו אדריכל התוכנית, קרלוס פרוס, השמאי, עמית פוני מהרל"י, רפרנטית הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, הפרוגרמטור העירוני, נציגי מחלקת כספים והיטלים של העיריה, חגית ממשרד הבינוי והשיכון ועוד מספר גורמים. דני: "האדריכל קיבל מחמאות. הם מאוד מחזקים אותנו ומרוצם מהתפיסה האורבנית. מהנדס העיר ביקש מכל הגורמים המקצועיים לסייע לקדם את הפרויקט מהר ככל שניתן".
2. עדכון התקדמות: כזכור התוכנית אושרה בשלב המיון הראשון במשרד השיכון. ב-12.5 (יום ראשון) תתקיים פגישה אצל פוני ברשות לפיתוח ירושלים בנוגע לשלב המיון השני של התוכנית. תאריך הגשת המיון השני הוא ה-15.6. כבר לפגישה ביום ראשון אנו נדרשים להציג את החתימות של הדיירים על טפסי ההסכמה של משרד השיכון. החשיבות של הטופס הוא להראות שיש ציבור מאחורינו. סוכם שבמהלך הימים הקרובים עד לפגישה יעשה מאמץ להשיג כמה שיותר חתימות. עד עתה חתמו כ-50 מבעלי הדירות.
      3. פגישה עם היועץ המשפטי – בשבוע שעבר נערכה פגישה בין כמה מחברי המנהלת לבין היועץ המשפטי, עו"ד שגיא תירוש, ממשרד קרמר שניידר שפירא. מטרת הפגישה היא לבחון מה הדרך הטובה ביותר להתאגדות משפטית שתאפשר למנהלת להמשיך ולפעול. עו"ד תירוש מציע שנתאגד כועד בית (כל בניין בנפרד) על פי חוק הבתים המשותפים. זוהי ההתאגדות הפשוטה ביותר שלא מצריכה הקמת עמותה או גוף משפטי אחר מחד אך תאפשר למנהלת לייצג את הדיירים בניהול מו"מ מול יזמים מאידך. נערך דיון עירני סביב שאלת גבולות האחריות של המנהלת כלפי כל אחד ואחד מהדיירים. הובהר שיש לנסח בזהירות רבה את יפויי הכוח עליו יתבקשו הדיירים יחתום. מובן שיפויי הכוח לא יאפשר למנהלת לחתום הסכמים מול היזם בנוגע לרכוש הדיירים, אלא הוא נועד לאפשר את המשך קידום התוכניות וייצוג הדיירים מול הרשויות והחברות היזמיות. בשבוע הבא ימסור עו"ד תירוש את נוסח מסמך ההסמכה של נציגי הכניסות במנהלת ויערך עליו דיון.
      4. פגישה עם האדריכל קרלוס פרוס (7.5) ודיון בנושא התקשרות עם חברה למימון שלב התכנון כזכור, בפגישות קודמות נידונו שתי הצעות להמשך התכנון (שדורש תקציב ניכר):
א. התחברות עם יזם שיוביל את הפרוייקט עד לסיומו.
ב. התקשרות עם האדריכל שיוביל את התוכניות עד לאישורן ולאחר מכן התקשרות עם יזם או קבלן.
נערך דיון ארוך סביב השאלה. מוסכם שלשני הפתרונות ישנם יתרונות וחסרונות. בקצרה – היתרון בפתרון היזם הוא שחלק גדול מהעול שמוטל על חברי המנהלת ירד והניהול יעבור לידי היזם. עם זאת, עולה חשש שהעברת מושכות התכנון לידי יזם בשלב זה תשנה את התוכנית לרעת הדיירים. ברור שליזם ולדיירים יש אינטרסים מנוגדים. בפתרון השני (האדריכל) נותרת אחריות ועבודה קשה לחברי המנהלת. האדריכל מכיר את המערכות העירוניות ואת ענייני התכנון, אך הוא לא יזם, אין לו ניסיון בניהול פרויקטים של בינוי-פינוי ואין לו  תשתית לעבודה עם הדיירים.
בפגישה עם קרלוס הוא הביע נכונות להריץ את התוכניות, תמורת חלק מהרווחים העתידיים. בעסקה כזו ברור לכל אחד מהצדדים (הדיירים והארדיכל) כי יש מינימום (לדיירים למשל, מדובר על דירה הגדולה בלפחות 27 אחוז מהדירה הנוכחית ולאדריכל – כיסוי ההוצאות שלו). הרווח הנוסף של שני הצדדים יושג במו"מ מול היזם ויחולק על פי נוסחה שתקבע מראש.
יש לציין ששתי חברות יזמיות רציניות ביותר פנו אלינו מיוזמתן (לא ברור היכן שמעו על הפרויקט). ההצעות שלהן תבחנה.
עידו רעם לקח על עצמו לנסח מספר קריטריונים עלפיהם יבחנו היזמים השונים שמבקשים להתקשר איתנו. מאיר טפירו הציע לקיים כנס יזמים שבו תוצג התוכנית כדי לקבל הצעות קונקרטיות להתקשרות.
אחרי דיון ארוך הוסכם שממילא למנהלת במתכונתה הנוכחית אין סמכות לקבל את ההחלטה וראשית יש לקדם את מיסוד המנהלת. לאחר מכן ולאחר בחינת ההצעות השונות תיערך ישיבה בה יוחלט על המשך הדרך.
5. סוכם כי יש לפעול במלוא המרץ להחתמת הדיירים כדי שלא לעכב את ההגשה למשרד השיכון.
6. הישיבה הבאה נקבעה ליום רביעי 22.5 ב-2030 בבית הכנסת. דודו ביקש שהישיבה תפתח בדיון בנושא ההתקשרות מול בעלי מקצוע שונים שכבר פועלים לטובת הפרוייקט.

(רשם: ניר חסון)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה